مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از آغاز ثبت نام پایه اولیها از امروز شنبه اول خردادماه در استان خبرداد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان در مصاحبه با استودیو همکلاسی از آغاز ثبت نام پایه اولی ها از امروز شنبه اول خرداد1400خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این باره اظهار داشت: امسال امکان ثبت نام الکترونیکی مدارس از طریق سامانه پادا و سیدا برای تمام پایههای تحصیلی فراهم شده است. زمان بندی ثبت نام ابتداییها از اول خرداد تا پایان مردادماه است این موضوع برای دوره متوسطه اول و دوم بعد از اعلام نتایج امتحانات اطلاع رسانی میشود.
وی در ادامه افزود: برای پایه اولیها به دلیل سنجش و غربالگری از دو طریق ثبت نام صورت میگیرد؛ لازم است والدین دانشآموزان پایه اولی به صورت حضوری و الکترونیکی میتوانند با ورود به سامانه “سیدا ” و درگاه “پادا” به نشانی pada.medu.irثبت نام فرزندان خود را انجام دهند همچنین میتوانند مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش آموزان را در این سامانه بارگذاری کنند. سنجش نوآموزان با همکاری آموزش و پرورش استثنایی همچون سال های گذشته انجام می شود، با توجه به اینکه در سال گذشته تعدادی از نوآموزان دوره پیش دبستانی، به دلیل شیوع کرونا این دوره را نگذرانده اند ثبت نام از این دانش آموزان در پایه اول بلا مانع است.
گوهری راد همچنین گفت: با توجه به ماهیت داوطلبانه بودن مشارکت والدین در هزینههای مدرسه، دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است و در مدارس غیردولتی نیز مطابق آیین نامه خواهد بود.
فرم در حال بارگذاری ...
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، از برگزاری پنجمین دوره بزرگ توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم خبرداد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، سید خلیل حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، خبر از برگزاری دوره بزرگ توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن داد.
سید خلیل حسینی بیان داشت: پنجمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم سراسر کشور با حضور کلیه مدیران مراکز دارالقرآن های استان گلستان و کارشناسان استانی و مسئولین وزارت آموزش وپرورش و سایر وزارت خانه های فرهنگی مرتبط از روز دوشنبه 27 تا چهارشنبه 29 بهمن ماه جاری برگزار می گردد.
حسینی اشاره کرد: این گردهمایی با هدف همراهی، همدلی، تعامل، تبادل ارتباطات و مشارکت بیشتر با حضور اساتید و متخصصین با تجربه قرآن و عترت نماز کشور در دو نوبت صبح و عصر به مدت سه روز به صورت مجازی برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: در این دوره توانمندسازی برنامه های تفریحی و آموزشی متنوعی در زمان های مختلف در برنامه سه روزه برای مدیران مراکز دارالقرآن پیش بینی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان از مدیران مراکز دارالقرآن استان خواست تا با حضور به موقع و ارائه تجربه مناسب بتوانند از تجارب و مطالب این دوره بیشتر استفاده کنند.
فرم در حال بارگذاری ...
نشست مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اعضای شورای اجرایی خانه احزاب استان پیرامون بحث وتبادل نظر در زمینه بررسی وضعیت آموزشی استان در دوران کرونا برگزار گردید.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، شامگاه چهارشنبه 9 مهر 99 نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعضای شورای اجرایی خانه احزاب گلستان پیرامون بحث وتبادل نظر در زمینه بررسی وضعیت آموزشی استان در دوران کرونا در باشگاه فرهنگیان گرگان برگزار گردید.
گوهری راد در این نشست ضمن قدر دانی از دغدغه های اعضای خانه احزاب گلستان به عنوان نهادی با ریشه های مردمی خاطر نشان ساخت: امید است با همدلی و همراهی احزاب و آموزش و پرورش استان شاهد بهترین اتفاقات در حوزه تعلیم و تربیت باشیم.
در ادامه نشست اعضای شورای اجرایی خانه احزاب سوالات خود را در خصوص بازگشایی مدارس، سرانه بهداشتی تخصیص داده شده، صندوق ذخیره فرهنگیان، چگونگی نظارت حداکثری بر مدارس، راهکار های پیش بینی شده برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان گلستانی، سرویس مدارس، وضعیت خوابگاه های دانش آموزی، وضعیت نیروهای حق التدریس، بازمانده از تحصیل و… مطرح نمودند.
گوهری راد در این نشست ضمن پاسخ به تک تک سوالات مطروحه از برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت جهت توانمندسازی مدیران و معلمان در زمینه آموزش اپلیکیشن شاد در روزهای آتی در سراسر استان خبر داد.
فرم در حال بارگذاری ...
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش در بخش دوم نشست خبری و در پاسخ به پرسشهای اصحاب رسانه با بیان اینکه سند تحول امری دائمی است که آغازی داشته اما عمل به آن پایانی ندارد، اظهار کرد: وظیفه نظام آموزش عمومی آموزش نخبگان است نه جداسازی آنها
...
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش در بخش دوم نشست خبری و در پاسخ به پرسشهای اصحاب رسانه با بیان اینکه سند تحول امری دائمی است که آغازی داشته اما عمل به آن پایانی ندارد، اظهار کرد: وظیفه نظام آموزش عمومی آموزش نخبگان است نه جداسازی آنها
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، محمود امانی طهرانی در بخش دوم نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان علاقمندان برگزار شد، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد حضور دانش آموزان در مدرسه گفت: در مدرسه تنها آموزش مطرح نیست بلکه یک جریان تربیتی رشد دهنده اتفاق میافتد که قابل قیاس با فضای مجازی و آموزش های غیرحضوری نیست، لذا امروز همه معلمان تلاش میکنند تا چرخه آموزش متوقف نشود و همه متولیان نظام تعلیم و تربیت به شکلهای مختلف کار آموزش را بهپیش میبرند، بنابراین باید به تلاشهای معلمان قدرشناسانه و منصفانه نگاه کرد.
امانی طهرانی تصریح کرد: دراثنای آموزش های مجازی همکاری نزدیکی بین همکاران فرهنگی وجود دارد که از نکات مثبت آموزش های غیرحضوری است.
وی گفت: ما متولی حیاتیترین امر جامعه هستیم و باید کاری کنیم که این حیاتیترین امر جامعه معطل نماند.
دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش ادامه داد: سنجش و ارزشیابی نباید به دانشآموز ضربه بزند لذا اگر علم سنجش دارای مشکلاتی است باید ابتدا بپذیریم سنجش امر پیچیدهای است و ما دشواریهای آن را بپذیریم و برای رفع عیوب آن اقدامهای مرحلهای داشته باشیم تا به فرایند آموزش دانش آموزان لطمه نزند.
وی گفت: هرچند ارزشیابی توصیفی در کاهش سواد دانش آموزان نقش داشته است اما تمام مطلب این نیست بلکه عوامل متعددی ازجمله، تغییر برنامه درسی، تعطیلی پنجشنبهها و … در کاهش سواد دانش آموزان مؤثر بودهاند.
امانی طهرانی در خصوص اجرای سند تحول، خاطرنشان کرد: اجرای سند مانند هر قانون دیگری ابعاد و بیانهای متعدد و مختلفی دارد، در خصوص اجرای سند اگر بگوییم سند اجرایی شده و تغییراتی را در آموزش و پرورش ایجاد کرده درست گفتهایم زیرا تغییر نظام آموزشی قبلی بهنظام آموزشی ۶، ۳، ۳، تألیف کتابهای درسی جدید، طرح بوم و تفویض اختیار به مدیران مدرسه و… همه و همه نشانههایی از اجرای سند است اما باید دید؛ آیا سند ما را به نقطه بالاتر رسانده؟ اجرای سند در معاونتهای مختلف از نظر شاخص متفاوت است ممکن است در برخی قسمتها 20 یا 50 درصد و در برخی بخشها ۱۰۰درصد سند اجرایی شده باشد لذا نمیشود در خصوص اجرایی شدن سند بهصورت کلی نظر داد.
وی ادامه داد: باوجود سند تحول بنیادین فضا و مسیر روشن است اما باید امکانات بیشتری را به کار گرفت تا سند را بیشازپیش اجرایی کرد.
آموزشوپرورش عمومی کلید ارتقای مدارس است
امانی طهرانی آموزشوپرورش عمومی را کلید ارتقای مدارس برشمرد و اظهار کرد: مدرسه محوری یک گفتمان است و در اینکه روی کارکرد و عملکرد مدرسه حساب باز کردن، همه اقشار جامعه نقش دارند لذا بر اساس سند تحول مدرسه یک کانون تربیتی محله است، لذا اگر مدرسه در یک محله کارکردش در ارائه مهارتها مشهود باشد مقبول خانوادهها میشود و مدرسهای زنده و پویا خواهد بود.
تربیت تمام ساحتی محور اصلی سند تحول است
وی افزود: تمام حرف سند تربیت تمام ساحتی است، تربیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و … لذا همه برای مدرسه محوری به مفهومی که در سند آمده باید تلاش کنند.
امانی طهرانی خاطرنشان کرد: در اجرای سند نباید کار را تمامشده بدانیم و یا اینکه اهدافش را خیلی دور و دستنیافتنی بدانیم بلکه باید پیوسته در امر تحقق سند تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: در سند تحول شش زیر نظام داریم و هرکدام دارای برنامههای مختلف زمانبندی شده است، سند تحول بنیادین، امری دائمی است و عمل به آن نیز دائمی است و پایانی ندارد سند آغازی داشته است اما پایانی ندارد لذا ترمیم و تصحیح آن نیز امری دائمی است.
دغدغه آموزشوپرورش ارتقای مدارس دولتی است
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش در مورد انتقاد به اینکه چرا بیشتر رتبههای کنکوری از مدارس سمپادی است، اظهار کرد: وقتی استعدادها را جداسازی کردیم طبیعتاً استعدادهای برتر حائز رتبههای برتر خواهند بود. البته رتبههای خوب فقط شامل رتبههای اول تا دهم نمیشود بلکه رتبههای بعدی نیز بسیار مهم است که بسیاری از آنها در مدارس عادی هستند. البته دغدغه آموزشوپرورش ارتقای مدارس دولتی است.
به جای بحث بر اهداف سند تحول باید بر اجرای اهداف تمرکز کنیم
وی ادامه داد: اهداف دورههای تحصیلی با یک نظام ساختارمند و بر اساس اسناد بالادستی و با یک ساختار معین تدوین شده است لذا این اهداف منظم و با مهندسی منظم تولید شده است.
امانی طهرانی خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰هیچگاه در شورای عالی آموزشوپرورش مطرح نبوده و نیست لذا اگر موردی در مدرسه هست که از آن تصور اجرای سند میشود با آن برخورد خواهد شد اما بدانید هیچ کار سازمانیافتهای در این خصوص وجود ندارد لذا آنچه برای ما مهم است سند تحول است و برای اجرای آن تلاش میکنیم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص رتبهبندی معلمان گفت: در موضوع رتبهبندی کارهای زیادی شده است و بروندادهای زیادی داشته است اما ممکن است این موضوع مجدداً به کار بیفتد و بروندادهایی نیز داشته باشد هرچند رتبهبندی اجرایی شده است اما مستعد بروندادهای دیگر نیز هست.
دبیر کل شورای عالی آموزشوپرورش خاطرنشان کرد: در بحث حضور دانش آموزان همه باید تابع نهادهای مسئول باشیم، باید اجازه دهند وزارت بهداشت و ستاد مدیریت کرونا کار خودشان را انجام دهند
اجرای کامل برنامههای درسی در دوران کرونایی
امانی طهرانی افزود: در دوره کرونایی آموزشوپرورش بر اجرای کامل برنامه درسی تأکید دارد اما ممکن است شیوه آموزش و مقدار زمان صرف شده برای آموزش انواع دروس متفاوت باشد.
وی اضافه کرد: احتمالاً آخرین نسخه اصلاح شده برنامه درسی تا بهمنماه به شورای عالی میرسد تا در صحن شورای عالی مطرح و مورد توجه قرار گیرد.
دبیر کل شورای عالی آموزشوپرورش در خصوص مهدهای کودک و ورود شورای عالی آموزشوپرورش به این موضوع گفت: این موضوع یک قانون داشته است که مهدها مجوزشان را از بهزیستی میگیرند اما محتوا و چارچوبهای آموزشی آنها را آموزش و پرورش تعیین میکند، لذا قانون جدیدی نیست بلکه تأکیدی بر این قانون شده است بنابراین با تأکیدی که صورت گرفته است این موضوع ساماندهی میشود اما شورای عالی در بخش نظارت وظایفی دارد که باید انجام دهد.
وظیفه نظام آموزش عمومی آموزش نخبگان است نه جداسازی آنها
وی ادامه داد: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از وظایف آموزشوپرورش است و طرح شهاب نیز در این زمینه در حال اجرا است، نظام آموزش عمومی نظام پرورش نخبگی است نه اینکه جداسازی نخبگان است لذا اجرای طرح شهاب نشانه بلوغ و رشد نظام تعلیم و تربیت در هدایت استعدادهاست.
فرم در حال بارگذاری ...
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه اپلیکیشن شاد در تمامی اپراتورها رایگان است، اظهار کرد: شاد اولین پیام رسان ایرانی است که مدلهای خارجی خود را پشت سر گذاشته است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان و به نقل ازمرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش،محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اپلیکیشن شاد گفت: حدود5/8میلیون نصب فعال در اپلیکیشن شاد وجود دارد و یک و نیم میلیون نفر استفاده مستمر دارند. متوسط استفاده از اپلیکیشن شاد برای هر کاربر حدود ۱۵۰کیلوبیت بر ثانیه است و این چیزی نیست که شبکه ما را دچار چالش کند.مجموعه ترافیکی که این اپلیکیشن مدیریت میکند حدود ۲۰۰گیگابایت است بنابراین عددی نیست که ظرفیت ۲۰هزار گیگابیت شبکه را دچار مشکل کند.
آذریجهرمی اضافه کرد: مسئله ربطی به پهنای باند ندارد. شبکه اینترنت کشور به تمام پیامرسانها پهنای باند میدهد و همین مسئله نشان میدهد که موضوع اصلی پهنای باند نیست. شاد اولین پیام رسان ایرانی است که مدلهای خارجی خود را پشت سر گذاشته و استفاده آن از واتسآپ هم بیشتر است. طبیعی است که چالشهایی به وجود بیاید.
وی تصریح کرد: نرمافزارهای این شبکه باید به روز رسانی شود. از همراه اول خواستیم که مرکز تماس راه بیندازند. سه اشکال عمده این است که نمیتوانیم احراز هویت انجام دهیم که به سیستم سناد آموزش و پرورش برمیگردد. موضوع دوم این است که شاد روی گوشیها نصب نمیشود. دلیلش این است که طراحی اپلیکیشن شاد برای یک نسخهای از اندروید به بعد است و تیم توسعه دهنده باید این را اصلاح کند چرا که برخی از مردم گوشیهای قدیمی با اندروید پایین دارند.
مشکل سوم کندی است که به سرورهای اپلیکیشن شاد برمیگردد که بحث تکنولوژی است. کار بسیار پر تلاشی را در پیش گرفتهاند و این که توانستهاند نرم افزاری مانند واتسآپ را پشت سر بگذارند به علت همین تلاش است. باید در این مسئله کمک کنیم و این کار را انجام میدهیم. ظرفیت مراکز داده ما در چهار استان اصلی شبکه ملی اطلاعات در مشهد، تبریز، شیراز و تهران وجود دارد که میتوانند سرورهایشان را به این مراکز منتقل کنند.
آذریجهرمی خاطرنشان کرد: شخصا جلسهای با تیم اجرایی این اپلیکیشن گذاشتم و از جزئیات کار با خبر شدم. ضمن این که اشکالاتی وجود دارد نباید از اقدامات خوب آنها چشمپوشی کرد. اگر بخواهیم یک مسئول پیدا کنیم و گردن آن بیندازیم من حاضر هستم تقصیر من باشد. اما باید مشکل را برطرف کنیم.
وی درباره رایگان نبودن اینترنت شبکه شاد که در برخی رسانهها به آن اشاره شده است، افزود: درج میزان مصرف به منظور درج میزان هزینه نیست و شاد در تمامی آنها رایگان است. اگر کسی شکایتی دارد میتواند با ۱۹۵آن را به اشتراک بگذارد. البته ما تا الان یک شکایت مستند هم دریافت نکردیم اما برخی رسانهها دوست دارند این مسئله را نشر دهند.
لینک منبع: سایت آموزش و پرورش گلستان
فرم در حال بارگذاری ...